fru-glad

Alla inlägg under februari 2010

Av FRU GLAD - 28 februari 2010 19:29

                                     TÄNKTE

 

BÖRJA TRÄNA LITE. Fru glad är inte i så

 

bra form precis. Vad ska man börja med

 

tänkte jag, kanske simmning vore nåt för

 

käringen.  Måste ju komma i bikinin till

 

sommaren.

 

Så jag kommer på topp.     tipp tapp

 

   Fångad i sin egen lilla värld det är man ju på gott och ont.

 

Och i sina egna jobbiga tankar om sig själv.

 

Vad man klarar kan o vill göra här i livet.

 

 

                                     fru glad

 

         

Av FRU GLAD - 28 februari 2010 19:05

                                        SITTER HÄR

 

OCH datar lite.Guben tittar på det

 

sista som är kvar av sporten, det ska

 

han få göra i lugn o ro utan tjat .

 

                 SEDAN tycker jag

 

att han kan ägna lite tid till mig.

 

Sin bortglömda älskling.

 

FÖR ÖVRIGT tycker jag att min

 

ålder 50-plus är den bästa. Man

 

gör som man vill och behöver inte

 

vara så rädd för, vad andra ska

 

tycka.             

 

                Thats my life...............

 

fru glad

Av FRU GLAD - 27 februari 2010 19:20

                                           

 

SPORT -SPORT-SPORT-SPORT

 

Nu är det äntligen slut snart,

 

gudars skymmning va skönt.

 

DÅ kanske jag kan få titta på

 

nånting annat.

 

                                  

 

Liten docka och en gammal

 

hund, från barndommen.

 

Väcker gamla minnen från mina

 

morföräldrar. De var så snälla

 

mot mig. Saknar dem så.

 

Just nu är ingenting sig likt,

 

bara olikt och hemskt.

 

   EN

 

liten fin figur ärvd från morfar.

 

Inte dyrbar men betyder mycket

 

ändå .                      

 

                                          fru glad

Av FRU GLAD - 26 februari 2010 19:40

                                      I KVÄLL SKA VI INTE GÅ UT O DANSA.

 

Det är nämligen sport på teven.

 

Underbart att det är slut snart,

 

underbart är härligt sa gubben

 

o snöt sig.

 

                                     

FÖR ÖVRIGT

 

är det lungt förutom grannjäveln

 

som sätter på värsta basmusiken,

 

ibland. HAN är vällan frustrerad

 

stackarn. Försöker koppla bort

 

hans musik, men det är svårt.

 

KONSTIGT att en människa ska

 

förstöra livet för andra.

 

Jag får vällan ta lite lugnande

 

piller, och gömma mej i

 

garderoben. DINKELIDUNKELI

 

DOJA där är en grön

 

pappegoja..........

 

                             tjingeling

 

                                  fru glad

Av FRU GLAD - 25 februari 2010 19:38

                             NU ÄR

 

Grannjäveln i farten igen.

 

TÄNKER bara på sig själv. EN

 

kille på ca 25 med missbruk.

 

Jag menar inget ont om honom

 

annars, det är ju en sjukdom.

 

Men jag tycker det är fel att

 

han bara blir matad med

 

pengar. MYCKET arbete ska

 

han ha, så han blir trött om

 

nätterna.  HAN kan vällan

 

skotta snö nu, så jag kommer

 

till jobbet.                det är fel

 

att ungdomarna inte får jobb,

 

speciellt de som har stora problem.

 

TYCKER        fru glad

 

                         

Av FRU GLAD - 25 februari 2010 19:12

                                       


Det här är lite nytt garn som jag

 

köpt. Vet inte riktigt vad jag ska

 

sticka ännu, men det visar sej nog.

 

                

 

Skulle vilja sticka en vårmössa, till

 

mitt barnbarn Nadira men har lite

 

svårt att hitta mönster till garnet.

 

ICA som säljer det har aldrig några

 

mönster hos oss. TYCKER det är

 

så dåligt , då vi ej har någon

 

skrivare nu.

 

ALLA som säljer garn borde ha

 

mönster till, jag blir lite

 

frustrerad då jag vill sticka med en

 

gång. Lite trött att sticka strumpor,

 

som jag kan utantill.

 

gnällfian har pratat..............

 

 

                            fru glad

Av FRU GLAD - 25 februari 2010 18:12

                                        


ÅKA PENDELTÅG det har jag

 

försökt.Det var inte så roligt, det tog

 

mej 3tim att komma hem i går.

 

                                Tyckte

 

synd om konduktören eller vad han

 

nu heter som är i mitten på tåget.

 

HAN bönade och bad att folk

 

skulle gå in i gångarna på tåget.

 

TILL slut darrade han på rösten,

 

av förtvivlan.    eländes elände

 

              åka pendeltåg oh oh oh,,,,,,,

 

fru glad

 

              

Av FRU GLAD - 18 februari 2010 19:44

                              Lite funderingar så här på

 

kvällskvisten. Det är inte så lätt att vara människa tycker jag, med alla

måsten nu för tiden.

 

Hur man ska vara , bete sig och se ut.

 

                   OCH NU ÄR

 

 

KÄRINGEN så här arg, för våran idiot

 

till granne spelar gitarr o ylar.

 

Och när han inte gör det så väcker den

 

idioten oss med hög musik vid midnatt,

 

JAG verkligen hatar vår granne.

 

                            

 

                 fru glad



Ovido - Quiz & Flashcards