fru-glad

Alla inlägg under augusti 2010

Av FRU GLAD - 30 augusti 2010 17:09

        


Hejsan nu är det ett tag sedan jag skrev någonting här, har vällan varit lite down

kanske.Ledig i dag tillbaka till jobbet i morgon.

Guben och jag var ute på vift igen i fredags,

lite dans på lokala puben. Det var ett rockband

som spelade, kanske lite väl häftigt i min smak

men det var ett väldans tryck i lokalen.

 

Big mama o papa blev lite pömsiga framåt

02 på natten och kravlade oss hem.

 

Annars lungt det ömsom regnar och är sol,

höst är det bestämt härligt tycker en kvinna

i min varma ålder.

 

                   

 

Det verkar skitjobbigt att försöka vara någon

som andra vill man ska vara, att försöka leva upp till deras förväntningar.

Att vara en sån där jasägare som bara håller

med och nickar på huvudet.

 

                                                  
  fru glad

Av FRU GLAD - 19 augusti 2010 21:55

    


Nu sitter jag här och skriver igen och

 

kan inte göra så mycket mer i dag.

 

Det är vällan bäst att gå och knyta

 

sig snart guben kallar. Närå han har

 

redan lagt sig till ro, en får vällan

 

klara sig bäst man  kan.

 

 

Vem kan segla förutan vind

vem kan ro utan åror vem

kan vara utan vännen sin

utan att fälla tårar.................

 

  

 

Annars är det livlig trafik här utanför

 

bilar kommer i ett, ungdomar kommer hem här i huset och

slår i dörrarna.

 

De är vällan vana att bo i villa hemma hos päronen.

 

Där de inga grannar har att störa

de små liven.

 

Inga jobb får de heller, de som finns

 

de ska dom sjuka och gamla ha.

 

OCH DÄRMED BASTA

 

 

        

 

                                           fru glad

 

 

 

Av FRU GLAD - 19 augusti 2010 19:35

   Hejsan hur står det till i dag då,

jorå tackar som frågar sa gäddan i vassen.

 

Annars e all lungt här bloggar och står i som bara den serru.

I morgon blir det lite bus kanske eller inte vi får

vällan se.

Här är några tavlor jag målat i akvarell.

 

         

Nog om detta hobbymålande nu men det är

faktiskt riktigt roligt tycker jag.

   

Och här har tanten nästan slumrat in,,,,,,,

                               fru glad         

Av FRU GLAD - 18 augusti 2010 20:47

   



Jaha så sitter jag här igen då mätt o belåten och nyduchad o grann. Vilken tur jag har i livet två barn fyra barnbarn o ett till på väg.

En väldans rar liten gube har jag också begåvats med, han är så glad nu han köpt ny mobil.

Vad är det med män och elektronik jag begriper inte det.

 

Duger inte dom andra fyra som han har?

Jag fattar nada.................... 

     Nu är jag ledig fem dagar

det ser jag fram emot, känner mej trött trött.

 

   NATTI NATTI

                                                  

    fru glad

Av FRU GLAD - 15 augusti 2010 14:13

      Hejsann i det här inlägget tänkte jag visa lite fina kattbilder på våran

Vinzentina den fina.


        


Käringen som ni såg därimellan e ju jag förstås då.


Vi har satt upp en hylla åt henne i fönstret, där

hon älskar att ligga.

Det kan jag rekommendera alla som har katt att

sätta upp, till mycket glädje för katten.


   Jag önskar er alla

en riktigt fin söndag, och städa inte hela

dagen nu.

 

                                                 FRU GLAD

Av FRU GLAD - 12 augusti 2010 18:43

  


Hejsan har ni fest eller, nä hä inte ni heller

här är allt lungt o fridfullt  svettigt o jävligt

lungt serru.

Svetten lackar i pannan när jag tar mej till och

från det där förbenade jobbet.

Fast när jag åker de däringa nya pendeltågen

har de någon sorts fläkt som blåser ut kall

nordanvind på mornarna vid 05 tiden, så man

riskerar lunginflammation, ont i örona och

vatten i knäna (så de så).

 

             

 

Nu är det helg för mej i alla fulla fall, en ska

int arbeta ihjäl sig int.

Livet är till för att njutas så de så.

 

                                 

                                         fru glad

Av FRU GLAD - 8 augusti 2010 17:50

    


Hejsan söndags kväll blev det den här veckan

också, skit också lite jobbigt. Helgerna tar alltför

fort slut snart är det jobb igen, snart är det jul igen hoppfallerallaralla tip tapp tomten smyger,

så kann vi lustiga vara.

 

              

 

Fick jag önska mej någonting så vore det att

vara arbetsbefriad, obegränsat med pengar en

liten fin sommarstuga vid havet där älsklingen

och jag ska bo. Dit alla våra kära barn kan

komma och känna sig hemma.

 

Annars allt lungt här 20gr varmt och lite regn då

och då helt perfekt.

 

                

Nu ska vi titta på minnenas telivision på kanal 1.

Någonstans i sverige med Loffe karlsson, den

håller fortfarande kan rekommenderas.

 

                                            fru glad

 

                             

 

Av FRU GLAD - 4 augusti 2010 21:07

    

Hej svejs alla ni som sitter och glor in i de

häringa datorerna som styr våra liv nuförtiden.

Det blir lite som att jag måste kika in lite varje

kväll, så jag inte missar någonting  eh eh eh,,,,,

 

Och vad kan hända för spännande här då, för

livsavgörande viktiga saker måntro, ja vem vet

inte vad ,vem vet inte hur,,,,,,,,,,,,,,,,,,

 

 Annars så har jag börjat jobba igen efter den

där semestern, så nu blir det en lång härlig

höst att se framemot .Hoppas på lite härliga höststormar, och lite höstsol.

 

    

                                                  
    fru glad

Ovido - Quiz & Flashcards