fru-glad

Direktlänk till inlägg 15 januari 2011

EKORRN SATT I GRANEN

Av FRU GLAD - 15 januari 2011 16:38

  


Så mörkt ute jag blir lite

 

trött i mössan då, hoppas det

 

blir vår snart.

 

Den här dagen bara susade iväg

 

som en virvelvind. fort som bara

 

den.    

                       Det bor några

 

ekorrar i träden vid mitt jobb,

 

de är så roliga underbara djur.

 

Ekorrn satt i granen skulle skala

kottar fick han syn på barnen då

fick han så bråttom hoppa han från

tallegren stötte han sitt lilla ben

och den långa ludna svansen.

 

 

Nu är det hocky på teve burken

 

före det var det skidor för

 

hela slanten hela dagen lång

 

pling plång.

 

 

I kväll blir det stjärnorna på

 

slottet, lite lagom roligt sådär.

 

Lagom var det man ska vara

 

lagom vad det än gäller, inte

 

sticka ut för mycket eller????

 

 

Jo jag tycker man ska våga gå

 

sin egen väg, jag jobbar på

 

saken men det är inte lätt.

 

Jag har lärt mig lite att säga ifrån på jobbet i alla fall, det är jag stolt över.

 

 

Att säga vad man tycker är viktigt de flesta

bara tramsar med.

Jaaa vi vill ha mycket jobbmöten det är såå

bra, sedan när det är möte sitter de bara

och suckar tungt.

Allt för att slippa jobba enligt min mening.

 

         fru glad

 

 

 

 

 
 
Margarethaa

Margarethaa

16 januari 2011 10:20

Hej igen Fru Glad!!
Nog vore det väl bra om all kunde sticka ut ifrån det vanliga och inte bara vara "lagom".Men de som skriker mest är så tysta sen när det gäller.Jag försöker nog ibland att vara lite udda,men det uppskattas inte jämt.För vad ska folk säga! Det struntar jag i.
Ja idag regnar det här i Finspång så det är ju tur att det är så mycket sport på tv.2x skidskytte och så längdskidor.
Jag ska ha en ensamdag och njuta av allt detta.
Hoppas du har en skön söndag du också.
Kramiz på dej.

http://margaretha.bloggagratis.se

FRU GLAD

16 januari 2011 12:29

Du har alldeles rätt i det där om att de som skriker mest, precis så är det.
Då blir dom så rädda för vad folk tycker egentligen.
Jag vill bli en sådan där lite egen o udda tant när jag blir gammal, en som folk kommer i håg och så.
Regnar gör det här också hoppas snön försvinner, men det blir säkert jättehalt så man knappt kan gå ute.2,6gr i Tumba hoppas på vår snart.
Så skönt att ha en lite ensamdag det behövs ibland.
Kramar och en härlig dag önskar jag dig.

 
wiper

wiper

16 januari 2011 11:06

Vilken häftig bild överst. Ekorrar är verkligen härliga och vi har en i trädet utanför fönstret som vi brukar kolla på. Jag lärde mig också att säga ifrån och vad jag tyckte mina sista arbetsår och det kändes befriande.

Ha en skön söndag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

FRU GLAD

16 januari 2011 12:18

Ja det vore roligt om vi kunde få ekorrarna lite tama, så att de kommer fram när vi sitter ute på sommaren vid jobbet.Måste börja mata dem lite tror jag.
Ja visst är det skönt att säga vad man tycker, min mun bara börjar prata då och kan inte hålla tyst.Så länge det inte blir personangrepp är det ok tycker jag.
kramis till dig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av FRU GLAD - 18 december 2012 12:34

OM JAG ORKAR BLOGGA NÅT I JUL! ANNARS HA EN:         ...

Av FRU GLAD - 27 november 2012 12:56

NU KAN DU BLOGGA SÅ HÄR OM DU VILL!                                                        PUSS MIN GURKA!   MANNEN DIN.  ...

Av FRU GLAD - 2 november 2012 14:51

                           ÖNSKAR ER ALLA EN RIKTIGT SKOJIG   O TREVLIG OCH LITE BUSIG   KVÄLL,,,,,, ...

Av FRU GLAD - 11 oktober 2012 14:09


Din gube.           Love u!

Av FRU GLAD - 21 augusti 2012 08:24

      JAG ÄR SNART TILLBAKA! HOPPAS ALLA MÅR BRA! (HAR VARIT LITE TRÖTT BARA) PoK!   ...

Presentation


ALLTID FRU GLAD

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

SKRIV HÄR!

TIDEN

BLOGGVÄRDE

MIN ÄLSKLING

JAG SJÄLV

MUSPEKARE


Got My Cursor @ 123Cursors.com

DIGITAL TID


Ovido - Quiz & Flashcards