fru-glad

Direktlänk till inlägg 28 februari 2011

VÅREN

Av FRU GLAD - 28 februari 2011 15:20

  


Känner ni som jag det är vår i luften banne mig, det finns hopp om livet trots bekymmer och besvär.

Grävskopan här utanför håller på att gräva bort snön ,och ungarna springer vind för våg för nu är det sportlov tror jag bestämmt.

 

Det borras i huset för glatta livet för här ska installeras snabbare och modernare brdband, fort fort ska det gå.

 

En hinner inte med nu förtiden börjar bli lite gammal och seg o trött.

Föresten trött är bara förnamnet, och jag har nog aldrig i livet någon chans att få förtidspension.

Nää jag får nog jobba tills jag dör knall o fall därute i det hårda livet.

 

   Men nej nej nej, nu får spökena i huvudet inte ta överhand.

Nu ska jag vara den positiva starka kvinna jag faktiskt är.

Den som skrattar och är glad jämt och ständigt, bättre att tänka positivt och ta vara på de små ögonbliken.

 

      

 

fru glad 

 
 
Maggan

Maggan

1 mars 2011 09:14

Man kan ju inte vara glad jämt,Fru Glad! Ibland åker man ner,men det gäller då kvickt som attan att kravla sig opp.
Visst är det skönt att vi går mot våren nu också. Minsta lilla tecken till vår suger man åt sig.Bara detta att det är ljusare nu gör ju mycket åt sinnet.
Jag önskar dig en skön dag och vecka.Kram

http://margaretha.bloggagratis.se

FRU GLAD

1 mars 2011 19:31

Nej det är så sant så, vi människor behöver nog lite solsken nu efter den långa vintern.Tänk när en kan slå sig ner på någon bänk någonstans i solskenet, och öppna jackan lite och blunda mot solen.
Så underbart härligt att vara människa då, och bara njuta just för stunden just då-
Önskar dig en fin och innehållsrik vecka med lite roligt också.
Kramar till dig

 
wiper

wiper

6 mars 2011 09:28

Det är verkligen vår i luften och solen har skinit starkt hela helgen. Vad bra skrivet och så sannt. Håller med Maggan, man kan inte vara glad jämt om man inte är ett rakt streck och det vill man ju inte.

Ha en jättefin söndag
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

FRU GLAD

7 mars 2011 10:42

Ja jag börjar så smått känna att livet är på väg tillbaka igen.
Så härligt när man sedan kan börja med lite lättare skor och jacka.Då känner man sig flera kilon lättare.
Trevlig vecka önskar jag dig wiper

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av FRU GLAD - 18 december 2012 12:34

OM JAG ORKAR BLOGGA NÅT I JUL! ANNARS HA EN:         ...

Av FRU GLAD - 27 november 2012 12:56

NU KAN DU BLOGGA SÅ HÄR OM DU VILL!                                                        PUSS MIN GURKA!   MANNEN DIN.  ...

Av FRU GLAD - 2 november 2012 14:51

                           ÖNSKAR ER ALLA EN RIKTIGT SKOJIG   O TREVLIG OCH LITE BUSIG   KVÄLL,,,,,, ...

Av FRU GLAD - 11 oktober 2012 14:09


Din gube.           Love u!

Av FRU GLAD - 21 augusti 2012 08:24

      JAG ÄR SNART TILLBAKA! HOPPAS ALLA MÅR BRA! (HAR VARIT LITE TRÖTT BARA) PoK!   ...

Ovido - Quiz & Flashcards