fru-glad

Alla inlägg under februari 2010

Av FRU GLAD - 18 februari 2010 18:22

                                          I KVÄLL

 

Tänkte jag banta lite med

 

fläskoklett och pommes. Är det bra

 

eller, måste bättra på figuren lite.

 

Sedan får jag lite ångest, för att jag

 

förätit mig.

 

SKA NOG börja banta i morgon, tror

 

jag kanske.

 

                              

 

Stora ord tar jag i min mun, nej nej

 

MAT var det ju.

 

Hur ska jag någonsin kunna BANTA.

 

MÅSTE jag banta- säger vem. omgivningen

 

säger den där tjocka feta kärringen gå hem och

 

lägg dig. Dra nåt gammalt över dig försvinn.

 

OCH DET här var alles.      fru glad

 

 

Av FRU GLAD - 16 februari 2010 19:39

                               NÄ NU

 

jäklar måste jag pigga till mig.

 

Är så in i dödens trött.

 

Våren var är duuuuu......

 

Och inte en semla har jag blivit

 

bjuden på heller. Förbenade

 

snåljåpar. INGEN nämd ingen

 

glömd. 

 

OBS...syftar på mitt jobb------

 

              

fru glad 

Av FRU GLAD - 15 februari 2010 19:39

                              GOKVÄLL I STUGAN. MITT I OS OCH ALLTING.

 

GUBEN ROPAR NÅNTING FRÅN RUMMET....

 

KALLA kalla har vunnit---och vem

 

bryr sig. Nu får man vällan se

 

det på teven, varje gång man slår

 

på dum-burken.  

 

JAG MÅSTE SKAFFA  mer garnnystan

 

att sticka med. Måste ha en hobby.

 

JAG älskar faktiskt att sitta

 

och sticka o titta på en bra film.

 

                 OCH

 

ATT TITTA PÅ ALLA FINA BLOGGAR,

 

SOM NI HAR DÄRUTE I LANDET.

 

kram till alla därute....fru glad

 

 

Av FRU GLAD - 14 februari 2010 18:44

   Alla hjärtans dag på

 

er alla därute.

 

Har bara en massa

 

funderingar i dag på

 

konsten att vara människa.

 

              DET ÄR

 

ta me sjutton inte så lätt.

 

 

                               

 

Såg ett jättebra programm

 

på teven, och fick lite

 

tankar i skallen.

 

                     

 

I morgon får jag vällan

 

masa mej till jobbet

 

som vanligt.Jag har varit

 

sjuk en vecka, då får jag

 

vällan smisk o pisk......

 

 

och ONDA ÖGAT  hi hi hi

 

                       fru glad

 

                           

Av FRU GLAD - 13 februari 2010 15:34

                                             


Lite kattbilder på VINZENTINA.....

 

        


SÅ HÄR LIGGER HON ALLTID NÄR

 

JAG DATAR. VILL ALLTID VARA MED.

 

LIGGAR I BADRUMMET NÄR JAG DUCHAR.

 

PÅ KUDDEN NÄR JAG SOVER O.S.V

 

        

fru glad

Av FRU GLAD - 13 februari 2010 15:14

                            



     LITE

 

FINA VINTERBILDER JAG TAGIT.

 

     MEN

 

JAG BÖRJAR NOG LÄNGTA EFTER

 

SOMMAREN I ALLA FALL.

 

      

 

DAGS ATT SOVA MIDDAG TROR JAG.

 

fru glad

Av FRU GLAD - 13 februari 2010 14:46

                                            

TILL MIN


                  BLOGG............   


En liten räv, jag målat har i acrylfärg.


Tycker själv den blev riktigt bra. Väldigt 


mörk bild men ändå.


 


SITTER HÄR OCH TITTAR UT, det är


snöit och härligt väder.Alla barn har för


en gångs skull, en riktig vinter.


   


Ont om svamp är det ju också, så man får


ångest och ont i knoppen.


   fru glad           

Av FRU GLAD - 12 februari 2010 12:20

  


I DAG ÄR DET DEN STORA

 

dagen D som har kommit.

 

OS-helvetet börjar.  

 

Nu får man ha datan för sig själv

 

på gott och ont.

 

Själv ska jag på kalas till min

 

son och svärdotter, o barnen.

 

Äta lite tårta och umgås med

 

barnbarnen.

 

Det ska bli roligt tycker jag.

 

                             FRU GLAD

 

tittar efter våren......

 

                                                     SKRIV EN RAD till mig

 

                           fru glad

Ovido - Quiz & Flashcards